Hemskt...

Jag satt och kollade runt på bilddagboken, och så såg jag att någon hade lagt ut en länk till den här filmen. Seriöst, ryttaren i filmen rider på en väldigt hög nivå och jag som tävlar 60-70cm har bättre sits än honom...
http://www.youtube.com/watch?v=opMiCyoRzYM
Tänk vilka jävulska rygg- och knäproblem den här hästen kommer få, jag fattar inte att den över huvudtaget hoppar gång på gång:S Det måste allvarligt vara något fel på den där gubben alltså! Och sen att de inte dömer ut honom för osportligt beteende när han slår hästen när den skrittar runt och väntar på att hindret ska byggas upp. Jag fattar ingenting, är det så här ridsporten ska vara tror jag seriöst jag börjar med bananflugeuppfödning istället!
Idag ska jag iväg och rida Hilda och Kristallen, och jag ska inte prova någon ny sits(syftar på länken ovanför);) Kristallen har stått i 3 veckor nu så hon lär vara ganska pigg;) Förra gången hon stod en längre period (som inte ens var särskilt lång, nästan en vecka...) så blev hon rädd för allt, travade baklänges(?!) och gjorde 180 på bakbenen^^ Så vi får väl se hur länge jag sitter kvar idag, haha;) Nejmen det kommer nog gå bra, hon är precis som Hilda, kan vara galen men har aldrig för avsikt att kasta av eller göra illa någon:) De känner hur mycket ryttaren klarar av, och de ligger alltid under den gränsen;) Och känner jag att det inte går är det ju bara att hoppa av och leda hem:P 


Kommentarer
Postat av: Linda Calissendorff

Men nå så jäkulskt ha jag aldrig sett i mitt liv! Hur satt människan kvar? ;0) Vilken ärlig häst den skulle jag till å med hoppa på!

2009-10-26 @ 11:34:29
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se
Postat av: Sanna

Herre jävlar, att han över huvudet satt kvar? låten passade iallefall ;P

2009-10-26 @ 11:41:28
URL: http://rayoosanna.blogg.se/
Postat av: ida

jag är förvånad att hästen inte vägrar oftare :o

2009-10-26 @ 23:52:00
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja jag också:O Men egentligen var det ingen vägran på oxern, tittar man noga ser man att hästen tänkte hoppa men eftersom gubben kastade sig framåt blev hästen för framtung och orkade inte lyfta sig och hoppa:P

2009-10-27 @ 10:38:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0