Sista lovdan:/

När jag kom ut till stallet började jag med Kristallen, vi skulle rida cavaletti igen:) Hon är såå lättlärd, hon fattade vad hon skulle göra på en gång idag och traskade öven som ingenting hänt! Kanske lite tittig och så, men Susanne var ute med Divan precis brevid plan och longerade eller nåt så det var mycket intressantare att kolla på;) Men hon var jätteduktig, fick till och med till nåt galoppsprång då hon blev stolt över sig själv när hon kommit över bommarna;) Sen gick vi in med henne i stallet där hon hade sin vanliga dansuppvisning och sen ut i hagen:) Så nästa häst på tur var Tardee. Jeanette tyckte han såg lite stel ut och verkade kort i ena frambenet så hon började att löslongera lite på plan men när musklerna blivit lite varma gick det till sig så hon tyckte vi kunde prova rida lite ändå:) Först hoppade hon upp och visade lite knep innan det var min tur att prova:P Tur Tardee är snäll, nu när man ska lära sig ÄNNU en ridstil...;) Men det gick bra, får jag bara in rutinen tar det nog inte allt för lång tid att lära sig:P Sen hade jag Hilda kvar, men jag kände inte för att rida en till häst så jag frågade Jeanette om hon hade tid att visa några ledarskapsövningar. Så vi gick ner på plan och började med löslongering. Hilda blev skitsur när hon fattade att det inte var hon som bestämde längre! Då blev det pip och skrik och en massa bocksprång;) Men till slut lugnade hon ner sig och då gick det asbra, hon fick mycket beröm av Jeanette som tyckte Hilda var duktig trots att hon var en liten bitch i början;)
Så det var den sista dagen på höstlovet, känns så drygt att börja skolan imorrn igen! Men det är väl bara 7 veckor eller nåt sånt kvar till jullovet så det är inte allt för länge:P Nu ska jag gå iväg till Dafna och hämta kläder jag lämnade kvar igår och sen blir det väl pyssel hos kaninerna tror jag. Sen måste jag faktiskt sätta mig ner och göra några mattetal, tänk att hela lovet har gått utan att man har gjort nånting vettigt!:O


Kommentarer
Postat av: Linda Calissendorff

Ni är så duktiga så =) Nu ska de blir 1 gång i veckan vi träna de om du ha tid förstås! Kanske kan lägga in några små hopp snart? ;0)

2009-11-02 @ 23:10:37
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se
Postat av: Linda Calissendorff

Bra för mamma sur mu att få lite ledarskaps träning de behöver hon MASSOR av s

2009-11-02 @ 23:11:15
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se
Postat av: Sandra

Absolut!:) Måste faktiskt erkänna att jag saknat hoppningen lite...;) Sen funderar jag på att köra lite ledarskap med Kristallen nån dag också, jag tror hon behöver det...;)

2009-11-03 @ 05:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0