Programmering:P

Nu sitter jag på programmeringen, men orkar inte göra nåt för jag kommer ändå inte hinna börja med nåt nytt. Ska gå bort mot Arken vid kvart i 9 för att visa kemiexperiment för några 5or^^ Ska visa skumormen och den brukar väl de flesta tycka vara rolig, det gjorde iaf jag när jag var liten:P Eller liten och liten, typ fram till jag fattade hur den fungeradexD
Ikväll ska jag troligtvis iväg till Hilda igen, och då måste jag försöka ta av skon. Det lär ta tid, det är inte så jag kan kalla mig proffshovslagare precis^^ I somras tog det en kvart att ta av en sko!x) Förhoppningsvis lärde jag mig nåt av det Jeanette visade så det kanske går snabbare den här gången;)

Men nu måste jag fortsätta med programmet så lärarn inte ser att jag sitter och bloggar på lektionstid...;) Tror inte han bryr sig men^^

Private Sub Cmdhogre_Click()

While summa2 = 0
Randomize
tal2 = Int(Rnd * 100) + 1
summa2 = tal2
Wend
Text2.Text = tal2

If tal2 > tal Then
Text3.Text = "Du vann!"
Else
Text3.Text = "Du förlorade!"
End If

If tal3 < tal Then
Text3.Text = "Du vann!"
Else
Text3.Text = "Du förlorade!"
End If

Såhär ser en del av mitt fina jobb ut^^ Men kopiera inte, för jag har inte fått programmet att fungera än hahahax)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0