Onsdag

Nu är den här dan också snart slut:P Experimenten gick bra, det är nog fler än en som kom hem och ville bli en naturare...;) Tur de inte vet vilket helvete det kan vara ibland!;) Så jag slutade för dagen vid halv 10 eftersom matteläraren inte kunde komma till lektionen, men det fick jag inte veta då utan kanske halv 1...-.- Sen var man osäker om man skulle våga åka hem, man visste ju inte om läraren verkligen inte skulle komma eller om det bara var ett påhitt:P Men vid 1 bestämde jag mig för att åka hem ändå så var hemma 2:) Sen åkte jag upp till stallet och red Hilda en stund. Gick ganska bra om man bortser från att hon inte ville gå i vattenpölarna. Det är ju lätt att undvika i det här vädret liksom...^^ Sen gick vi in i stallet igen och tränade lite NH. Jag längtar till Hans kurs, för jag har verkligen ingen aning om det jag gör är rätt!:O Men i alla fall, jag ville att hon skulle stå still på gången lös. Det gick bra så länge hon såg att jag stod och tittade på henne men så fort jag vände ryggen till flyttade hon sig;) Då gick jag in i den andra stalldelen och tittade på henne därifrån. Ganska effektivt eftersom hon inte såg att jag tittade på henne^^ Så sen var hon så duktig så, hon stod till och med still när jag hämtade godis åt henne:O Duktig tjockis!:)
Nu har jag suttit och försökt fixa en header till bloggen, men jag fattar inte hur man ska göra! Jag hittade en film då det var någon som förklarade, men då behövde man någon kod också och den hittade jag inte...:/ Jag vill verkligen kunna designa den själv, det bara skriker fjortis om den nu...;)

Kommentarer
Postat av: ida

kan försöka förklara lite.

du kollar ungefära mått på rutan där det såtr snadra damgren nu, sen skapar du du ett nytt dokument med dom måtten, vet inte vilket program du använder?

sedan laddar du upp den som en bild och väljer bredd 800, sedan klickar du på bilden några gånger så den kommer upp liksom själv i fönstret och då kopierar du adressen i adressfältet och går sedan in i stilmallsredigeringen. Där tar du bort adressen som redan står under "rubriken" header och klistrar in den nya som tillhör din bild. Nu ska det funka, dock så kanske man måste ändra storleken i stilmallen också...men du kan ju se.

OKEJ du fattar nog ingenting av denna flummiga text x)

2009-11-18 @ 21:59:43
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: ida

bra att jag hade skrivit värsta långa som sedan inte publicerades?-.- aja för pröva igen att försöka förklara lite :P

du kollar ungefära mått på rutan där det står sanra damgren och skapar sedan ett nytt dokument med dom måtten, vet inte vilket program du använder?

sedan laddar du upp den som en bild med bredd 800. Sedan klickar du på bilden några gånger så att den liksom kommer upp själv i fönstret och då kopierar du adressen i adressfältet och går sedan in till stilmallsredigeringen. Där tar du bort adressen som redan står under "rubriken" header och klistrar sedan in din egna bilds adress. Nu ska det funka även fast man ibland måste ändra storleken inne i stilmallen, men du ser väl.

hoppas du förstod nått av denna allmänt flummiga text xD

2009-11-18 @ 22:05:34
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: ida

asså va? blev det två stycken nu ändå?!

cp xD aja ärhtgäaeogäaoejgäadfjgoäe heheheeee

2009-11-18 @ 22:07:10
URL: http://idabn.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-11-18 @ 22:07:36
Postat av: Sanna

jag längtar oxå till hans kursen =) kan det inte vara den 28 på söndag=p

2009-11-18 @ 22:11:11
URL: http://rayoosanna.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tack för hjälpen Ida!:D Nu måste jag prova när jag kommer hem:P Jag har photoshop 6,0 men har inte lärt mig använda det än...;)

Sanna: Jo det ska bli jättekul! Men nästan bra att kursen inte är nu i helgen, förhoppningsvis hinner plan torka upp bättre till nästa helg:)

2009-11-19 @ 14:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0