Kass uppdatering!!!

Jag måste säga att jag vart riktigt dålig på att uppdatera den här veckan, 2 dagar i rad som jag inte skrivit nåt alls på!;) Men har massor att göra hela tiden, förstår inte hur vissa människor orkar göra tusen saker om dan och nästan aldrig sitter still!:O Men i alla fall, igår följde Camilla med mig till Hilda efter skolan:) Hon ville prova rida lektion för mig för Dafna hade berättat att jag var hård och krävde fokus av ryttaren hela tiden typ;) Så jag var asnervös innan, trodde hon hade världens förväntningar på att jag skulle vara värsta grand prix-ryttaren eller nåt och så är det ju inte direkt;) Men det gick bra, hon var duktig trots att Hilda var jobbig och inte ville göra som hon sa åt henne. Så hon hade sin travartrav varv efter varv efter varv trots att Camilla bromsade som en galning-.- Så jag hoppade upp och kollade om jag skulle få henne att lyssna, men då blev hon ju som en ängel såklart! Men sen skärpte hon till sig och lyssnade på Camilla på slutet, och då såg det jättebra ut!:) Sen hem och plugga på svenskan när vi skjutsat hem henne igen, såå tråkigt!:(
Idag började vi med engelska, vi skulle diskutera Oscar Wilde och kolla vad vi kom ihåg från igår. Så det var ju inte så svårt när man fick kolla vad man skrivit ner i häftet^^ Sen 2,5 timmars lunchrast som började med seriöst pluggande och slutade med att alla skrek i mun på varandra för att alla hade olika åsikter och tolkningar om vad man skulle kunna inför provetxD 4ord: jag älskar min klass! Sen var det kemi, och vi skulle räkna pH i olika syror och baser. Skittråkigt, speciellt på fredagseftermiddagar när man är jättetrött! Så efter det var det svenskaprovet. Det visade sig att vi skulle låtsas vara en människa som levde på medeltiden och berätta om hur saker fungerade, förklara ord som stod på provpapperet och sen skriva vad man tyckte om en bok vi läste klart för 2 veckor sen. Allt i gammaldags stil med ord man inte använder nu som ty och dock och sånt^^ Vi skulle egentligen vara klara 3 men eftersom vårat smartskaft till lärare inte fattade att det var en ganska stor uppgift missbedömde hon tiden lite (ganska mycket) så jag blev klar när ungefär halva klassen gått och då var klockan kvart i 4-.- Men vi skulle få kompledigt för det någon annan fredageftermiddag så det känns bra nu när det är gjort:) Så nu är det "bara" fysikprov, psykologiprov, kemiprov (jag har 2 st), engelskaprov och en inlämning i idrott som vi har kvar inplanerat inom de tre kommande veckorna. Har kanske glömt nåt men skit samma, nu blir det till att plugga skallen av sig fram till jullovet så man blir ledig då:) Ligger ju ungefär 50 sidor efter i matten som jag måste ta tag i också. Ibland älskar jag mitt liv!-.-

Kommentarer
Postat av: Dafna

Kom och plugga matte med mig!!!

2009-11-07 @ 14:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0