Tisdag

Idag red jag Hilda en stund på plan:) Hon var mycket lugnare än jag trodde, men ibland fick hon sina ryck och låtsades bli rädd för traktorn och lägga iväg i bockserier. Tur man har mockaförstärkning på overallen så man sitter som gjuten;) Sen gick vi in i stallet och tog på lite reflexer så vi kunde rida ute en bit också:) Måste ju passa på medan det inte är halt, speciellt med tanke på att hon tycker det är pest att vara på ridplan...;) Sen red jag Kristallen på plan också, och hon var så duktig så:) Det är ju typiskt att allt ska göras ute precis när man ska ut och träna, grannarna började elda nånting, köra traktor, skotta snö, bygga hopp och en massa såna grejer så Kristallen tyckte nog det var lite spännande;) Men hon har lärt sig mycket från grammanen så jag behöver i princip bara ställa henne lite inåt i nacken så koncentrerar hon sig igen och sänker huvudet så hon gör framsteg hela tiden!:) Vi tränade lite på det Sandra sa på förra träningen, att flytta in och ut på volten, och hon har ju inte lärt sig att svänga när jag trampar i stigbyglarna än så jag hade inte så höga krav utan vi tog några varv på volten i båda varven och när det kändes bra gav jag mig så jag kanske red i max 10min. Bättre att sluta när det går bra så hon får ha kvar motivationen:) Sen när vi skulle ut i hagen fick hon för sig att traktorn var jättefarlig så då började hon hoppa och studsa och stegra och göra caprioller så vi fick ställa in henne i stallet ett tag så då lugnade hon sig igen:P Hon har aldrig gjort nåt liknande förut så vi får hoppas att det var en engångsgrej bara;) Menmen, nu ska jag fixa grejer inför imorrn och sen soova:)

Kommentarer
Postat av: Linda Calissendorff

Duktiga ni är som tränar på! =)) Hon är verkligen livrädd traktorer av nån anledning knäppa häst måste ha blivit skrämd i sina unga dagar så man får hoppas man slipper möta nån i skogen med henne.... Annars får man ställa traktorn i hagen så får hon kuta tills hon är så trött så kanske hon ger sig! ;0)

2009-12-15 @ 23:38:14
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se
Postat av: Sandra

Hahaha jo det lät som ett jättebra förslag!;) Men det är konstigt att det bara är traktorer hon är rädd för, allt annat bryr hon sig ju inte om:P Om det nu inte är farliga granar eller vattenpölar i skogen såklart...;)

2009-12-16 @ 06:07:40
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0