Måndag

Igår var det Sandra-träning med Kristallen:) Sandras första spontana reaktion var: "OJ! Jo, här har vi ju en del att jobba med...". Hahaha;) Men Kristallen var duktig, inte så lätt att fatta vad man vill hon ska göra när allt är nytt. Sen att det regnade så det blev isbana och stora vattenpölar över ridplanen gjorde det inte lättare precis... Men vi tränade iaf på att få henne att gå svänga genom att sätta tryck i stigbyglarna och flytta lite in och ut på volten. Hon hade mycket lättare för att flytta inåt än utåt, men tydligen var det bra för travhästar eftersom det var "öppna-positionen" som stärker traven medan "sluta-positionen" man får när man flyttar utåt på volten stärker galoppen. Så vi får träna en del på det till nästa gång hon kommer!:) Speciellt att flytta utåt på volten i höger varv tror jag är en bra övning, då kommer nog högergaloppen så småningom också:)
Sen när jag kom hem var jag helt slut!:O Orkade inte göra nånting alls. Så drygt när man vet att man har en massa saker att göra överallt som blir lite jobbiga när man knappt kan stå upp utan att bli andfådd-.-;) Sen idag på styrka och konditionen hade vi pulsklockor när vi skulle göra ett cykeltest så vi tog på dem uppe vid lärarrummen och när jag hade gått ner för 4 korta trappor hade pulsen ökat med 20 slag/minO.o Så får nog ta det lugnt några dagar nu så man inte får en hjärtattack eller nåt liknande;)
I brist på annat att skriva om lägger jag ut en av de bästa jullåtarna enligt mig:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0