Full fart som vanligt!;)

Sov drygt 11 timmar inatt, härligt med sovmorgon!:) For till stallet och red Kristallen, skulle prova om det skulle gå bättre med stångbettet än med tränsbettet. Jag vet inte riktigt vad jag tycker, hon gick och snubblade ganska mycket och sitter man med kontakt i stångtygeln blir det ett ryck i hennes mun av det och det kändes inte sådär jättebra då det är ett så pass skarpt bett när man har kejdan... Så jag red mest med bridongtyglarna och när jag kände att hon var fokuserad och lyfte ordentligt på benen kortade jag upp stångtyglarna så jag fick kontakt i munnen med dem också så då hon jobbade på bättre:P Men samtidigt är det ju när hon är ofokuserad och inte går i någon bra form man behöver stången som mest så får se hur vi gör:) I början gick hon jättebra som vanligt, men när vi tränade i backen tyckte hon nog att det blev lite för jobbigt så halva backen gick i ett ganska lugnt tempo medan andra halvan bara gick snabbare och snabbare och man kände hur hon verkligen ville galoppera;) Sen vände vi ner och skulle ta backen en gång till, och då hade den lilla räkan taggat upp sig så vändningen gjordes på bakbenen och sen var det full galopp uppför backen^^ Och eftersom jag fortfarande känner mig ganska mjuk i kroppen sen förkylningen så orkade jag hålla emot i början men sen gav jag bara upp och lät henne springa resten av backen. Sen tyckte jag inte det kändes värt att prova fler gånger, utan det får jag ta nån dag då jag är helt frisk och orkar sätta nåt emot:P Egentligen hade jag tänkt skritta en stund på Hilda efteråt också, men hon har stått i drygt en vecka nu och lär ju ha lite energi och jag vet inte om jag skulle orka hålla mig kvar då så imorrn kanske det blir en sväng istället. Vi får ju passa på innan det blir halt igen:) 
Snodde 2 bilder på Kristallen från Lindas blogg;) :

Höghuset!;)

Sen fick hon ju ha Orujos träns som hon är så snygg i!:) Lär få bra med nackmuskler för det väger en del...;)

Sen kan jag avsluta med dagens låt, och bara för att vara tvärt emot alla andra väljer jag Higher med Calle Kristiansson;) 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tror du kommer uppskatta stången mer sennär du lär dig rida med den ordentligt för de känns nog mest jobbigt just nu antar jag när du är ovan ;0) Ge de lite tid som sagt och du behöver j bara använda den när hon blir som bara lång i halsen å bara "älgar" på! =) Håller med dig jag tyckte oxå vinnarlåten med Calle var mycket bättre !!!

2009-12-12 @ 22:07:40
Postat av: Victoria

Jag har en idé, när jag lärt känna macken bättre och han fått lite muskler och kondis kan ju du jag och sanna ha en montétävling :D hur kul skulle inte det vara??

Och en sak till, har du möjlighet att fota mig och macken någon dag? skulle behöva lite bilder till projektrapporten :)

2009-12-13 @ 16:30:57
URL: http://victoriali.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha det skulle vara svinkul!;D Jo det kan jag göra, till helgen kanske?:)

2009-12-13 @ 16:39:20
Postat av: Victoria

Blir nog toppen! vi kan ju höras innan helgen :)

2009-12-13 @ 20:55:38
URL: http://victoriali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0