Run Sandra, run!

Igår kväll var det VårRuset. Jag var heltaggad och fullt förberedd med mina totalt 3 pass sedan september i ryggen. Samt med en mamma som gång på gång sagt "men det är faktiskt ingen som tvingar dig att springa. Ta det lugnt och gå banan istället". Det kunde hon fetglömma. Har man sagt att det ska springas, ska det springas.
Starten var kaos, precis som i alla andra lopp. Människor överallt, och 90% av alla som saktade ner för att gå förstod inte grejen med att hålla till höger så att man kan springa om till vänster. Efter första kilometern lättade det iaf och man kunde springa som en normal människa, haha. Efter tre kilometer började det att ta emot, och efter fyra var jag ganska slut på. Sista kilometern sprang jag på ren tjurighet, och när jag gått i mål vek sig benen när jag gick. Bra tränad eller hur var det? Hahaha... Tog mig i alla fall runt på tiden 32:41, så det kändes inte alltför illa med tanke på de i stort sett obefintliga förberedelserna.
 
Hittade bilder på VårRusets hemsida. Är det konstigt att det blir svårt att ta sig fram med alla de här runtomkring sig? Halvlite människor, hahaha...
 
Idag tog jag och min träningsvärk oss iväg till skolan för plugg med Mahlet. Det blev faktiskt en hel del gjort, och förutom det vanliga reglerteknik-plugget lyckades vi faktiskt boka in ett möte med Novum forskningscentrum i Flemingsberg imorgon angående examensarbetet. Himla roligt, och framförallt skönt att få komma igång lite innan sommaren så vi slipper stressa ihjäl oss i september. De hade tydligen varit väldigt positiva till vår idé, så nu gäller det att vi får ur oss nåt vettigt imorgon så att vi får den godkänd och kan gå vidare med den till programansvarige så snart som möjligt. Det känns som en himla bra merit att få göra ett exjobb i samarbete med Novum forskningsanläggning och Karolinska Institutet, så nu hoppas vi att det går vägen!
 
Nu ska jag ta mig i kragen och försöka göra nåt vettigt. Oklart vad, men det löser sig. God natt alla trogna anhängare, håll tummarna för oss imorgon! :)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Härligt! Bra jobbat med turen! Bra krigat:)

Svar: Haha tack Sanna! :))
Sandra

2015-05-27 @ 22:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0