Sitsplugg

Det är vår! I princip. Med upp till 5 plusgrader på dagarna och snöfritt på vägarna känns det så iaf. Och jag är inte den som klagar! Det är till och med så att jag har kunnat ta mig ut och börja springa lite. Förra veckan sa jag till mamma att "så fort isen är borta från vägarna ska jag komma igång och börja springa igen!". Det gick visst lite snabbare än jag räknade med. Jobbigt läge... Med den här kondisen är det knappt jag tror själv att jag sprang milen för bara 4 månader sen. Men loppen är långt bort, och nu är jag igång :) 
 
Ikväll ska jag dra igång och plugga lite. Men inte integraler, differentialekvationer eller nåt annat trams. Nej, ikväll har jag en betydligt mycket trevligare kursbok;
Får man inte rida själv kan man väl läsa om när andra gör det. Mitt liv lät inte alls sorgligt just nu. Jag skulle vilja kunna hur hästens alla muskler hänger ihop och att känna varifrån svagheten kommer. Jag känner ATT hästen är svag i en sida, men har sällan någon aning om VAR det sitter. Är det vänster bak? Höger bog? Kommer det från ryggen? Problemet med alla böcker och hemsidor som tar upp ämnet är att jag verkligen inte hänger med. "Flytta hästen undan för höger skänkel. Placerar den det bakbenet under sig och förflyttar bogen åt det hållet och böjer sig åt andra hållet och samtidigt släpper kontakten med den motsatta tygeln betyder det att bäckenet roteras mot rörelseriktningen och det ena frambenet vinklas åt fel håll. Då vet du att hästen är svag i det bakbenet." Typ så. Efter att ha läst ett stycke ur en sån bok eller från en sån hemsida stannar jag upp och tänker "Men vänta nu... Hur många ben har egentligen en häst?". När man väl har kommit på hur allt hänger ihop och fattat grejen känns det säkert jättenaturligt, men innan man gjort det känner man sig mest bara dum. Tips på bra hemsidor som förklarar enkelt?
 
Nu: sitsplugg! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0