Thug life

Hörrni! Nu är vi inne på sista vinterveckan - söndag är första dagen av årets första VÅRMÅNAD! Vi klarade det i år också, wiiieee! Närå. 
 
Jag och Mahlet har suttit och gjort en grovplanering för resten av vårterminen idag. Jag är redan stressad över mina tentor jag ska skriva den 8 april. Till slut var vi så inne i planerandet men ändå så borta att vi satt och panikade över hur vi skulle plugga i MAJ... Det här med att ta dagen som den kommer verkar inte vara något för oss. Jag har iaf lyckats lägga upp det så att jag troligtvis inte behöver plugga alltför mycket under veckan jag är hemma. Den veckan kommer stavas B R O D D E istället, haha ;)
 
Nu ska jag plöja igenom lite av det vi ska ha läst för att kunna skriva seminarieuppgiften imorgon. Jag började igår kväll med att läsa en rapport om en olycka på Karolinska. De rapporter vi skriver eller jobbar med i övrigt brukar i vanliga fall vara max 15-20 sidor långa. Den här var 80. Utan att ens komma fram till nåt vettigt. Förutom det faktum att det finns alldeles för få sjuk- och undersköterskor, som dessutom har alldeles för dåliga arbetsvillkor. Men jag är ganska övertygad att det inte krävs en rapport på 80 sidor för att föra fram det. Det räcker med att läsa tidningen. MEN NU SKA VI INTE VARA SÅNA DET ÄR JÄTTEKUL ATT LÄSA RAPPORTER :):):):):):) 
Jag och Mahlet är såna lagbrytare! Det här är bara början. Innan vi vet ordet av är vi seriemördare som rånar banker. We didn't choose the thug life, the thug life chose us. Osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0