Prinz

Nu är jag hemma från stallet, och det har gått så bra så :) Hästen heter Prinz, även kallad Lilleman, och är en valack född 2010. Han är rätt stor för att vara nordis och det tycker vi om, haha! Lilleman stod i samma stall som Freja första året i Riksten så jag känner både honom och hans ägare Marie sen tidigare. Det känns skönt att veta redan från början att man hamnar hos någon man trivs med. 
 
Planen är att jag ska ta den vardagen i veckan som passar båda bäst. På så sätt kan även jag lyckas ta mig ut och rida i dagsljus trots att jag inte har någon helgdag. Sen ville Marie att jag skulle ta hand om hoppningen då hon själv hellre håller sig till dressyr och uteritter - och det tackar jag ju inte nej till! Så nu ska jag leta upp lite hopp- och cavalettiövningar som vi kan bygga upp i ridhuset. Han är inte hoppad förut, men de flesta hästarna brukar tycka att det är ganska roligt när de väl förstått vad de ska göra så det blir nog inga problem :)
Här har vi Prinzen! Unghästig och bufflig, men otroligt snäll och klok. Det blir nog bra det här när vi kommit igång och lärt känna varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0