Ny kurs

Idag drog ännu en ny kurs igång. Hållbar utveckling och Ergonomi. För oss som är vana att bara räkna och räkna och räkna skiljer den sig en himla massa från våra andra kurser. Hela förmiddagen satt jag och ba: "men VA, måste vi tänka?!". Det är en riktig flum-kurs där det inte finns nåt rätt eller fel, utan huvudsaken är att vi reflekterar kring frågorna och tar upp problemen ur olika perspektiv. Sist jag hörde någon använda de begreppen var på gymnasiet. Men å andra sidan har jag alltid haft livlig fantasi och lätt för att vinkla mina svar efter vad läraren vill läsa, så en kurs där man kan hitta på och flumma till sig poäng känns som nåt som skulle passa ganska bra. 
 
Nu ska jag beställa hem ännu mer kurslitteratur ur vilken jag kan utveckla min analytiska förmåga, tända ljus, dra på mig stora mjukisbyxor, packa ner mig i sängen under en filt och diskutera kring vilken av de tre begreppen som kan vara mest fördelaktig. Eventuellt kommer jag efter att ha fått mer förståelse kring uppgiftens upplägg, kritiskt granska mitt upplägg, spara uppgiften till inatt och bredda mina kunskaper inom datakommunikation och nätverk istället. Vilket system som i längden kommer att vara det mest fördelaktiga för att aktivt minska den ergonomiska påfrestningen tåls att reflekteras kring.
 
Nä, nu är jag bara nördig. Och lite för taggad på en reflekterande kurs. Ha en bra kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0