Int-riger

God kväll ärade med-medborgare. And good evening to all of my international readers. Vilka lär vara lika många som antal bönder på Stureplan. KO-miskt få, med andra ord.
 
De senaste dagarna har sett typ likadana ut som de alltid gör när jag går in i rollen som storstads-Sandra. Plugg, plugg och plugg. Men det vet ni ju om vid det här laget :) Jag tycker ändå att det går relativt bra nu, jag har lyckats väcka min stackars förmultnade sak till hjärna och få ut en kapacitet som förvisso inte är alltför hög - men som ändå ser bättre ut än för en månad sen. Herrejösses, en uppdaterad processor och en extern hårddisk på det här så! Jag undrar om det räknas som fusk att koppla in ett minneskort i hjärnan när man sitter på tentan? Jag får göra en uppdaterad version - en HÅR-disk som man flätar fast och som inte syns! Ni kan kalla mig uppfinnarN. Vilka kvalitéer jag besitter. Det är inte klokt.
 
På tal om uppfinningar måste jag nu ta och uppfinna mig lite motivation till att gå och lägga mig så jag kan läsa ännu ett kapitel i min programmeringsbok. Har ni läst den delen när man läste in ett för stort tal i en short int? En riktig rysare! Och vilka INT-riger det blev! Vad ska de göra härnäst? Använda en if-sats för att skriva till en array? Ja, ingenting förvånar mig längre... Det får vi helt enkelt C ikväll!
Oh no, you didn't?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0