Lilla byn Bjästa

God morgon önskar jag från lilla byn Bjästa!
 
Hemresan gick himla bra faktiskt. Vi kom iväg så pass tidigt att trafiken inte kommit igång riktigt, så det gick himla snabbt och smidigt genom Stockholm. Det fetgillas! Dessutom mötte vi upp lite Bjästa/Holmen-folk söder om Hudiksvall så vi fick resesällskap nästan halva vägen. Så här enkelt hade det gärna fått vara varje gång.
 
45 minuter efter jag svängt av E4 mot Bjästa hade jag klivit i mina rosa gummistövlar och stod ute i hagen med Brodde. Om huset i Bjästa är mitt andra hem så är stallet banne mig mitt tredje. Vi tog oss en mystur i skritt, och han såg himla förvånad ut när han fick sadel på sig igen, haha. Det var ett himla skillnad från att ha ridit Freja till att sitta upp på Brodde - i både höjd och fart. Övertaggad var bara förnamnet och allt från vatten i diken till parkerade bilar var livsfarligt. En sak är säker - med Brodde har man aldrig tråkigt.
 
Nu ska jag sätta mig och göra bort lite programmering och skriva på rapporten i några timmar innan jag styr ut till stallet igen. Brodde ska ju starta på fredag och har inte blivit riden sen jag var hemma i somras så jag tror inte att det blir någon ridning då risken är stor att han kan bli öm i ryggen. Det är himla onödigt om nåt sånt skulle ställa till det i ett lopp. Men borsta och pussa kan man göra. Hur mycket som helst. Det kommer man inte undan trots att man har tappat ryggmuskler ;)

Kommentarer
Postat av: Linda Calissendorff

Såg på han när jag tog in han att han var nöjd med ridturen ett helt annat lugn när du varit här och mysat med han =)

Svar: Vad kul! :) Ja man märker stor skillnad på honom när man skrittar iväg och när man kommer tillbaka, han är som lugnare i huvudet så det ger nog en del trots att man bara skrittar på lång tygel ;)
Sandra

2014-10-29 @ 18:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0