Kan jag verkligen?

Jag har ju bestämt mig för att inte söka någon ny medryttarhäst efter Freja förrän i januari. Jag kommer att ha väldigt mycket att göra framöver då jag kommer att läsa kurser på bra mycket mer än en heltid. Men ni känner ju mig, jag kan inte hålla mig ifrån Hästnet... 
 
Igår var jag inne och kollade vad som låg ute för kul. Och hittade en som sökte medryttare 2 helgdagar alternativt en veckodag och en helgdag till en häst som står uppstallad på en gård i Haninge. Det lät som att det fanns tillgång till både ridplan och ridhus, och det fanns möjlighet att rida dressyr för tränare om man ville. Hästen då? En femårig PRE-hingst, 168cm i mankhöjd. Snäll i hantering från marken och känslig i ridningen. Ägaren ville ha en medryttare som är erfaren, har unghästvana, god balans och sunt förnuft. 
 
MEN så är jag ett fjås. Vad är erfarenhet? Har jag det? Vad är unghästvana? Har jag det? Kommer jag ens ha tid med två stalldagar framöver? Varför tvekar jag egentligen? För att det är en hingst? Någon vidare hingstvana har jag ju faktiskt inte. HJÄLP MIG. 
2009 gick det tydligen bra att rida ung PRE-hingst... FJANT är vad jag är!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Kör! Ta chansen, du gör att kanon bra jobb med hästarna du tar dig an oxå :) så ta chansen!

Kolla om du får provrida så får ju även hästens ägare chansen att se vad du kan. Om du är osäker, det skadar ingen att kolla iallefall :)

Svar: Tack Sanna! Nej du har helt rätt, det skadar nog inte att söka :)
Sandra

2014-10-21 @ 16:23:09
URL: http://rayoosanna.blogg.se
Postat av: Bea

Klart du ska söka! Du e ju duktig och trygg det är viktigast, och ha r mkt erfarenhet. Det där med erfarenhet är ju typ stället skriva över 18 oxh få en duktig och hästvettig människa! :D så kom igen och sök! Du fixar det lätt! :-)

Svar: Åh, tack Bea! :) Jag tog mig i kragen och skickade iväg ett mail så vi får se vad som händer ;)
Sandra

2014-10-21 @ 17:10:16
URL: http://fantaliastisk.blogg.se
Postat av: ulrika

varför kommer du inte fortsätta med freja???

Svar: Hon ska flytta till en anläggning som ligger ännu längre bort än de tre mil jag har till stallet idag. Jag tycker att det blir för långt att åka :)
Sandra

2014-10-22 @ 12:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0