Att parkera en häst

Vill man att en häst ska stå stilla finns ett sätt som alltid fungerar. Det stavas M A T.
De andra hästarna skulle få sitt kvällshö precis när vi skulle ut och rida igår, så Freja och Micky fick äta inne. Lika glada var de för det :) Och förmodligen de andra hästarna också, som för en gångs skull fick äta ifred utan att två tjockisar kom och jagade bort dem, haha... 
 
Efter stallet satt jag mig och tittade på Broddes lopp på Bergsåker där han knep 4:e-platsen. Han ser verkligen ut att vara hur stark som helst. Med ca 200m kvar till mål hittade kusken en lucka, vek ut och körde om - och Brodde bara ökar som ingenting. Han är en arbetsmyra utan dess like, bästa Brodde♥
 
Idag blir det också en hemmadag. Delvis iaf, jag kanske måste åka in på eftermiddagen. Men det ser vi då. Det måste med andra ord ha gått bra för dem igår (bortsett från SD-kortet som inte kommit än... Mvh, BRYTER IHOP), för jag hade förväntat mig dygnet runt-jobb nu fram till redovisningen på måndag. Men jag klagar inte alls, jag nöter programmering istället som den datahacker jag är. Åhh vad det ska bli skönt att bli av med allt det här efter redovisningen och tentorna..! Arbeta, arbeta, arbetaaaaaaaaa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0