Sweden International Horse Show

Jag verkar ha varit rätt bra som läktarryttare... ;) Två svenskar i topp efter två internationella klasser. Inte lönt å klaga på de eh! Och så himla kul det är att se eliten rida live! Jag skrattade för mig själv när de fick problem på banan men redde ut det på en gång och ändå fick över hästarna felfritt över hinder på 1.45-1.55. Om samma sak hänt mig under en bana så hade jag inte haft en chans. Inte ens om hindren vore hälften så höga. Just watch and learn, Sandra, just watch and learn. 
En sak jag tyckte var himla bra med den nya arenan var att framridningen låg precis brevid mässan! Man fick alltså se mycket "behind the scenes". Tänk om alla tävlingar hade såhär stora framridningar - vad lycklig man skulle vara ;) Nog för att jag är nörd, men jag hade lätt kunnat sitta och bara titta på framridningen hela dagen och studera hur de lägger upp den, hur mycket de hoppar, vilka höjder osvosv. Det är synd att det är så pass få stora tävlingar i Sverige (och att jag aldrig har tid att åka när det väl är någon, haha...), för man lär sig en himla massa av att bara titta. 
 
Nu ska jag hoppa i säng så jag är pigg till kontrollskrivningen imorgon. Den kommer att gå åt skogen. Men jag har fått titta på fina hästar iaf... :)))))))))))) Hästar > Matte. Big time. God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0