En löparsko i aluminium

I somras var Broddes största intresse att nöta ut skor. Hovslagaren fick komma ut var- och varannan vecka för att slå på nya - som var utnötta eller borttappade bara några dagar senare. En gång hade han lyckats böja ihop en sko trots att den satt kvar på hoven. Denna häst...
 
En dag när hovslagaren bytt ut skor tog jag rätt på en utnött sko, rengjorde den och skickade iväg den till pappas jobb med klara instruktioner, haha. Nu har jag världens finaste och mest personliga ram :)
 
Nu ska jag snabbstäda lite innan jag bänkar mig framför ATG live och kollar på bäste Brodde som startar på Bergsåker 13:05. Sist jag tittade i listorna var han tippad 2a. Hejja farbrorn!

Kommentarer
Postat av: Linda

Haha den var ju jätte fin :) Ja idag var de galopp skor på tyvärr så de var ju synd en överladdad kille å kusken inte höll i han ordentligt så blev de så... :( Men bara ta nya tag! ;)

2014-11-09 @ 17:04:27
Postat av: Linda

Haha den var ju jätte fin :) Ja idag var de galopp skor på tyvärr så de var ju synd en överladdad kille å kusken inte höll i han ordentligt så blev de så... :( Men bara ta nya tag! ;)

Svar: Jag såg det, himla tråkigt då han ändå såg ut att ha en bra chans i starten! Ja ni kommer igen, inga problem! Så länge en viss farbror springer framåt istället för uppåt, haha ;)
Sandra

2014-11-09 @ 17:04:30
Postat av: ulrika

vad använde du för rengöringsmedel?
och åt vilket håll ska en sko hänga för att ge tur?
mvh ulrika

Svar: Jag gröpte ur smutsen ur hålen med en skruvmejsel och sen diskade jag den bara med en gammal diskborste och lite diskmedel, så inget mirakelmedel alls :) Har hört två versioner faktiskt, den ena att man ska ha öppningen uppåt för att turen inte ska rinna ur och den andra att öppningen ska vara neråt för att djävulen inte ska kunna sätta sig i skon. Men jag kör på öppningen uppåt, haha ;)
Sandra

2014-11-09 @ 17:43:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0