Aldrig steget före

God morgon!
 
Gårdagen alltså... Vi hade ett gruppmöte inför examinationen av simhandsken på fredag för att gå igenom allting så att alla förstår alla delar. Vi skulle träffas 13, och jag tänkte att ett sånt möte borde vara avklarat på 2 timmar så jag tog med lite böcker och grejer för att kunna stanna kvar och plugga några timmar efteråt. När tror ni att vi var klara? 21...! Vi behövde alltså 8 timmar bara för att gå igenom hur de olika delarna fungerade. Herre min get. Men nu hoppas jag att det sitter så SwimX S8 kan leverera imorgon ;)
 
Idag har vi labredovisning i Signaler, system och transformer. Vi ska programmera i ett program som heter Matlab som ska kunna göra matematiska beräkningar. Det blir himla spännande. Speciellt med tanke på att jag håller på att installera Matlab just nu och alltså inte ens börjat än... Jag underskattade programmets storlek - minst sagt. Vem kunde ana att det krävde 2 timmar för nedladdning och 2 timmar för installering? Det är som vanligt - aldrig steget före. Men det brukar lösa sig ändå. På nåt sätt. Nu ska jag slänga mig i duschen så jag hinner vara lite social med min mor som är här och hälsar på i helgen. Pappa är fortfarande i ett medvetslöst tillstånd efter gårdagens bilkörning, haha. Sedan hoppas jag från botten av mitt bottenlösa hjärta att Matlab har installerat klart innan jag ska dra mit mot skolan. Mardrömmens mardröm vore att den där lilla rutan med de två orden "Installation failed" kommer upp. Då blir jag olycklig på riktigt. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0