Determination

Hej på er!
 
Nu sitter jag nyduschad med BoT på knäna och med en linsgryta framför mig (ätlig dessutom! Jag slutar aldrig att förvåna. Eller förvånas...) medan jag lyssnar på regnet som smattrar mot rutorna, helnöjd över valet att ge mig ut och springa det första jag gjorde när jag klev upp. Det blev en längre tur på ca 11km, där jag följde en väg och hamnade i ett naturreservat jag inte ens visste fanns? Helmysigt med små stugor, café och ett litet stall dessutom! Det är tur man har full koll på vad som finns där man bor... :)
 
Annars är pluggandet i full gång och jag öser på inför den första tentan på måndag. Jag och den analoga elektroniken har aldrig varit vänner och jag har förträngt hur många gånger jag skrivit den där jäkla tentan... Men alltid lär man sig nåt nytt, och försöker man inte kommer man aldrig att lyckas heller - eller hur? :)
 
Igår kväll satt jag och var heldeprimerad över att behöva plugga. Helt ärligt så är jag så less på studentlivet nu att jag har lust att kräkas över böckerna. Nu vill jag skaffa mig ett jobb, flytta in på min gård och börja leva på riktigt. Jag satt och suckade över höstens kurser och kände bara: bläääääää... MEN, helt plötsligt tänkte jag; skärp dig. Lägg av. På riktigt. Det är väl klart som korvspad att hösten kommer bli jättetråkig och grå om jag redan nu bestämmer mig för att den kommer bli det. Nej, inställningen gör mycket, och här och nu bestämmer jag att min höst kommer att bli så himla bra. Jag ser fram emot tidiga morgnar, planering och att se hårt arbete löna sig. Simple as that. Nu ska jag äta upp det sista av min linsgryta och sätta mig med analogen än en gång så att jag kan kliva in och rocka tentan på måndag. PUNKT.
Längtar ihjäl mig efter den dagen jag kan stalla in min bästis i mitt alldeles egna stall..♥

Kommentarer
Postat av: Linda

En som stå här å längtar efter dig med! <3

Svar:
Sandra

2014-08-23 @ 23:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0