Onsdag

Idag har både Brodde och Mulsta fått vara dressyrhästar! Först ut var Mulsta, som banne mig är coolheten själv. Han är på tårna och framåt hela tiden, men han är alltid med på allt nytt man hittar på. I förrgår såg han en bom för förmodligen första gången i sitt liv, och idag red vi en bomserie. I trav. På volt. En gång tog han i så mycket med bakdelen och ryggen, och fick ett sånt steg att jag nästan tappade balansen. Dessutom lyckas han böja sig efter voltspåret under korta stunder, och ibland böjer han även lite på nacken. Är det ens möjligt att han kan lära sig så här snabbt? Jag tror att han kommer att bli riktigt frän i framtiden när alla grunder sitter och han fått bygga lite ridmuskler :)
 
Brodde fick sig också lite dressyr, och det viktigaste för honom är att få till böjningen i båda varven. Han har ju som sagt varit sned i ryggen förut och musklat sig snett, så därför vill vi att han ska stretcha ut den kortare sidan och muskla sig jämnare. När vi nött volter ett tag ville jag hitta på nåt nytt, så även han fick prova på att gå över en bom. Stackars Brodde trodde att den lilla grönvita saken på backen åt travhästar till frukost och sprang iväg varje gång han klivit över den, haha! Det verkade ändå som att han tyckte det var roligt, och han blev riktigt mallig när jag berömde honom efteråt. Han försökte sig till och med på att göra ett bocksprång en gång, men det gick sådär... Brodde är verkligen min typ av häst. Han är pigg, känslig och på tårna - men det finns inget ont i honom. Får han bara lite mer självförtroende kommer han med all säkerhet att kunna slå halvbloden på fingrarna (hovarna?) i framtiden!
 
Nu ska jag sätta mig med ännu mer plugg. Det känns lite som en never ending story, men vad gör man inte? Jag måste ju bli klar med skolan så jag får jobb och kan köpa Brodde när han är klar på travbanan, hahaha... #hästnörd

Kommentarer
Postat av: Linda

Men sandra om du vill ha Brodde efter han tävlat så är han din alldelens gratis! :D Finns ingen han skulle kunna få de bättre med så ingen skulle vara gladare än jag om du vill ha han sen som ridhäst för jag vet hur bra du ta hand om hästarna! ♥
Låter som både du och killarna haft en bra dag tillsammans! :)(

Svar:
Sandra

2014-04-23 @ 22:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0