Från travhäst till hopphäst

Gissa vem som fått ont i haaaalseeeen? *Viftar med händerna*
 
Blir så himla less på mitt obefintliga immunförsvar! Jag har banne mig varit sjuk till och från i 2,5 månad. LÄGG AV NU. För löpningens skull spelar det ingen större roll, jag kan ju springa oavsett var jag är, men jag packar ju inte med mig hästarna när jag drar ner till Stockholm...
 
Just nu känner jag mig som en hästnörd utan dess like, man får en nytändning så fort man börjar med en ny häst. Och nu är det inte en, utan... många. ;) Igår red jag och Linda till ridplanen med Mulsta och Wilmer för att prova lite dressyr. Mulsta fattade ingenting i början, han tittade på hörnen och såg ut att tänka "VAD är DET DÄR?!". Han taggade ner ganska snabbt när han insåg att duken som tittade fram under underlaget inte skulle äta upp honom. Jag tror att han kommer att bli en fin ridhäst bara han får tid på sig att förstå vad man vill. På slutet provade vi att hoppa ett litet kryss som stod framme också, och han var såååå stolt över sig själv efteråt! Bäbis-Mulsta♥
 
Efter det red jag Brodde en stund. Han är ju som sagt inte riden så mycket och är som ett rangligt klommer som älgar sig fram. Han snubblar i var och varannat steg för att allting runtomkring är så mycket mer spännande än var man sätter hovarna. I sommar blir det många bomserier så han lär sig att lyfta på fötterna och så han bygger fina muskler!
Brodde! Bilden är egenhändigt snodd av Linda, hehe...
 
Idag hade jag tänkt att jobba Brodde från marken faktiskt. Jag tror att jag kommer att ha lättare för att böja igenom honom och stretcha ut sidorna då än om jag sitter på. Dessutom är jag lite fjösig när det kommer till unghästar - jag vill inte att de ska belastas på samma sätt flera dagar i rad. Nog för att jag är liten och han knappt bryr sig om att jag sitter där uppe, men han måste fortfarande få lite tid på sig att bygga upp musklerna i ryggen :) Mulsta ska ut på tur med Wilmer om Linda är ridsugen, annars drar vi ut själva. Men först ska jag sätta igång med detta evighetspluggande. Påsklov - vad är det? :)

Kommentarer
Postat av: Linda

Hahaha bara sno bilder som du vill =) Ja blir bra med lite markträning de ha du helt rätt i!
Ogillar att du ´håller på bli förkyld :(

Svar: Ja och så duktig var han! :))
Sandra

2014-04-22 @ 15:03:00
Postat av: Sanna

Vilken otur du har med förkylningarna, hoppas att det inte bryter ut. Vad kul att du har dig några hästar, ser fram emot läsningen av träningen av dom :)

Svar: Det verkar förfölja mig... :( Ja och det ska bli himla kul att få träna gärnet! :D
Sandra

2014-04-22 @ 15:13:05
URL: http://www.rayoosanna.blogg.se
Postat av: ulrika

jag har varit sjuk till och från en hel del detta år. fick kontakt med en bra distriktssköterska som sa att dåligt immunförsvar kan vara tecken på långvarig stress i sitt liv.brännässla eller rooibos är väldigt bra att dricka som te för att öka upp immunförsvaret :)
/ulrika vestin

Svar: Stress kan mycket väl ligga bakom... Ska leta upp nåt ställe där man kan köpa det, det borde väl finnas på hälsokostaffärer? Tack för tipset! :D
Sandra

2014-04-22 @ 18:37:00
Postat av: ulrika

varsågod :D

här i övik finns det på grön gåva :)

Svar: Okej då ska jag se till att ta mig in till stan innan jag far söderut :))
Sandra

2014-04-24 @ 17:04:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0