DressyrFrejsan

Alltså åh, jag vet att klockan är mycket och jag borde duscha och sova och allt sånt där, men jag måste bara berätta om min och Frejas dressyrträning idag! Hon hade inte blivit riden sen i söndags, och det brukar alltid gå bättre att rida dressyr när hon vilat några dagar. Hon var pigg och glad och taggad för arbete! Vi värmde upp som vanligt, där enda kravet är att hon ska fram, fram, fram och fram. Det är dryga minuter där i början när vi i princip bara rider längs fyrkanten, men man får tillbaka det senare. Efter uppvärmningen fick vi sällskap av Salo och Lucky, och jag började korta upp tyglarna för att börja jobba lite mer seriöst.
 
Jag lade in mycket övergångar mellan skritt, trav och halt för att känna att hon verkligen var med mig, samtidigt som vi red volter tills vi blev yra :) Böjning, rakriktning, böjning, byta varv, halt, trav, kramp i skänklarna osv... Mot slutet blev hon riktigt, riktigt mjuk och fin! Jag kunde släppa innertygeln och ändå få igenom böjningen med hjälp av endast innerskänkeln. Då får man ett kvitto på att hon är riktigt igenomriden! :) Fina, fina Frejsan♥
 
Efteråt kom Askurs medryttare fram och öste beröm över oss, Freja var såå fin och jag red såå bra. Hon sa att hon aldrig kunnat tänka sig att Freja, som är en så tung typ av häst, skulle se så fjäderlätt ut på ridbanan. Kul! Sånt behöver man få höra ibland :) 
Bäste Frejsan som fick miljoner klappar efteråt!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Du är verkligen duktig du! Freja oxå, ni gör det bra =)

Svar: Tack, vad snäll du är! :)
Sandra

2014-04-10 @ 23:20:14
URL: http://www.rayoosanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0