Världens bästa jobb

Blanketterna är ifyllda och klara, och jag kan äntligen dra igång! Jag är anställd av KTH som anteckningshjälp. Jag har en klasskompis med dyslexi som har lite svårt att anteckna det som sägs på föreläsningarna, så jag får ersättning av KTH mot att hon får kopiera mina anteckningar. Jag antecknar ju i vilket fall som helst, och alla har ju kopierat varandras anteckningar förut också. Jag behöver alltså inte göra så mycket mer än jag redan gör - men får lön för det. Som sagt, bättre villkor än så här får jag inte som upptagen student! 

Kommentarer
Postat av: Jesper

Hej! Har fått förfrågan att göra detsamma (på KTH), vilka krav finns på en själv som anteckningshjälp, och hur stor är ersättningen? Något jag bör tänka på innan jag tackar ja/nej? (:

Svar: Personligen upplever jag inte att det är några större krav, men man bör nog skriva tydligt och få ner så mycket man bara kan från föreläsningen. Det är inte så stor skillnad från att anteckna åt sig själv, bara man tänker på att någon annan ska kunna läsa det man skrivit ;) Ersättningen är på 75kr/pass (1 pass = 2x45min). Jag har nyss kört igång, så jag kan inte ge några direkta tips, men jag skulle väl rekommendera att du pratar ihop dig med den du antecknar åt så ni är överens om hur kopieringen ska fixas, om det är nåt speciellt han/hon vill få med från föreläsningarna osv. Du kommer ju att sitta med på föreläsningarna oavsett, så go for it! :) Lycka till!!
Sandra

2013-09-16 @ 19:11:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0