Skolstress och mer jobb

Hej mina kära trotjänare!
 
Vissa dagar blir jag inte riktigt klok på. Som idag, när jag inser att jag verkligen har hur mycket som helst att göra. Om två veckor ska vi ha en 15 minuters redovisning av ett projektarbete, där vi även ska skriva en 10 sidors rapport. Det känns lite som ett arbete man bara slängt ihop för att vi ska få mer att göra. Jag som tyckte att det var tillräckligt redan innan. Jag har laddat upp med te och Idol-Jens audition (repeat countern står just nu på 347...) och har planerat att sitta här och beta av grejer till minst 23 ikväll/inatt. Jag ska banne mig inte hamna efter så här tidigt i kursen!
 
Idag blev det i stort sett klart att jag ska få vara anteckningshjälp åt ännu en tjej i klassen! Hon hade varit borta från skolan någon dag, och när hon kom tillbaka frågade hon om hon kunde kopiera mina anteckningar. Jag skulle ju kopiera upp dem i vilket fall som helst, så jag drog ut en extra kopia åt henne. Dagen efter kom hon till skolan helt lyrisk och frågade med små, ynkliga hundvalpsögon om jag kunde anteckna åt henne också. Jag måste bara ringa och prata med min handläggare för att fråga om eller hur det kommer att redovisas. För att få CSN får man inte tjäna över en viss summa, och är jag anteckningshjälp åt båda två kommer jag att komma över den summan. Det skulle kännas himla dumt att tappa studiestödet. Men det får bli morgondagens problem, jag är mest bara glad att mina anteckningar tydligen är i världsklass ;)
Just a girl and her termosmugg.
Nu ska jag återgå till mitt omskrivande av anteckningar. Hörs när vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0