Piggelin Frejsa

Hej bästaste läsare!!
 
Idag följde jag och Freja med några andra ut på tur. Vi red den gamla vanliga vägen längs golfbanan, men Freja blev så himla taggad av sällskapet! Hon är så himla rolig att rida när hon taktar(!!) och bara vill framåt. Jag har ridit henne i snart 2 år, men har för första gången fått känna hur det är att sitta på en Freja som galopperar "uppåt" istället för framåt. Jag försöker nog att förneka det, men gud vad jag saknar att rida runt på en pigg häst med eget driv. Nog för att det finns sina fördelar med att rida en seg häst - jag kan rida utan träns utan att behöva oroa mig över hur jag ska få stopp på henne. Det kommer ganska naturligt. Samtidigt saknar jag att sitta på en häst som vill framåt, och som vill jobba. Såna här dagar skulle man haft fler av :)
 
Jag tog precis en längre paus från plugget för att skriva ett lååångt inlägg. Om allt. Jag har inte bestämt mig för om jag ska publicera det eller inte. På ett sätt vill jag dela med mig av det, samtidigt som det kanske inte är någonting jag vill ska ligga öppet för alla att läsa. Ibland känner jag att det vore så himla skönt att kunna vara helt anonym - bara för att kunna skriva precis vad man tänker på just då och inte behöva censurera någonting. Jag får fundera vidare och starta upp en lösenordsskyddad blogg så länge... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0