Det kan gå hur som helst nu

Jag är himla inaktiv här känner jag... Det är ju tentavecka vafasen! Nu sitter jag och panikpluggar inför mattetentan imorgon. Mitt problem är inte att jag pluggat för lite, utan att jag pluggat för mycket. Jag är helt mosig i huvudet och alldeles för trött för allting som inte innebär att ligga ner i soffan och titta på film, typ. De formlerna jag kunde som rinnande vatten för bara någon vecka sen är som bortblåsta nu! Vad händer? Jag börjar få lite smått panik - jag har haft en studietakt som motsvarar 1,5 heltid i snart 2 månader, och nu när det är dags för tentor är jag helt slut. Blir jag inte godkänd på tentorna kunde jag ju lika gärna ha glidit igenom en kurs med en studietakt på bara en heltid. Då har jag isåfall jobbat halvt ihjäl mig i onödan. Åhh, jag hatar det här.
 
Planen för idag är att gå igenom och försöka memorisera alla formler igen, och att titta igenom gamla tentauppgifter för att försöka koppla ihop rätt formel med rätt typ av uppgift. Att försöka förstå vad jag gör vore att överskatta min stackars hjärna. Om någon av er är experter inom komplexa tal, avståndsberäkning i ett tredimensionellt ortonormerat koordinatsystem eller vektorer i ett tredimensionellt ortonormerat system kan ni väl höra av er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0