Bra träningsuppladdning

Har bäddat ner mig i soffan med mina kungliga anteckningar och laddar upp inför kvällens träning. Freja ska få gå ett dressyrpass där jag blandat in lite travbommar. Nyttigt för henne att få lyfta lite på fötterna! Nackdelen är ju bara att bommarna består av ihålig plast, så de flyger åt alla håll och kanter så fort hon slår i dem. Det har hon lärt sig förstås - det är ju lättsammare att stå i mitten och titta på när den korkade ryttaren (dvs. JAG) springer runt och leker plockepinn med alla bommar som är utspridda över ridbanan, än att faktiskt lyfta på benen ;) Därför hade jag tänkt att för en gångs skull vara flitig och dra fram "sockerbitar" att sätta fast bommarna i. Då blir det dessutom upphöjda cavaletti = jobbigare för Freja. Den korkade ryttaren är visst inte så dum ändå. Skrattar bäst som skrattar sist, hästskrälle.
Men först ska jag läsa igenom alla kapitel en gång till inför tentan. Säkerhet vid endoskopi: bring it on.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0