Träning is no good for you

Nu sitter jag här med ett inflammerat muskelfäste. Jag kan inte ens räta ut armen. Så himla typiskt mig. Börja försiktigt för att vänja kroppen vid ökad belastning - varför det? Jag fick en kylande gelé från när jag sprang Tjejmilen som jag provade, den skulle tydligen "lindra smärta, inflammation och svullnad, samt vara muskelavslappnande". Jag vet inte riktigt om den lever upp till det för det gör lika ont som tidigare, och nu fryser jag dessutom i armvecket. Spännande känsla.
Mirakelmedel 2.0
 
Idag fick armarna vila och jag öste på med benträning istället. Mitt enda problem med träning är att jag blir less så himla snabbt. Ett pass där man gör om alla övningar 3 gånger...?! Det betyder ungefär 3 minuter per övning. Jag dör tråkighetsdöden. Det är ungefär som att springa rakt fram längs en landsväg i en timme. Med enbart skog på sidorna. Utan musik. I spöregn. Och snöstorm. Okej, det var väl kanske att ta i, men seriöst... Jag får vänta till Jenny gått hemifrån och dra igång en dancebattle med mig själv. I egenskap av danslärarstudent tror jag inte att hon blir speciellt imponerad av mina moves. Träning är skitkul, men jag har verkligen inte tålamod att göra samma sak om och om och om igen för att få resultat. Tunga vikter och få repetitioner är mer min grej. Trots att jag då kommer att få ett helt annat resultat än jag vill ha. Och dessutom får inflammerade muskelfästen i armvecken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0