Torsdag

God morgon/god mitt-på-dagen/god vad-man-nu-ska-kalla-det!
 
Dagens första to-do blir att åka ut till stallet och Frejsan. Jag hade tänkt att fortsätta där vi slutade sist med ridningen i grimma. Idag ska jag vara lite tuffare i min ridning, dvs. kräva lite mer av henne och framförallt våga ta riktiga tygeltag! Mystiskt att jag kan ta vanliga tygeltag när jag rider med träns och bett men blir feg då hon bara har grimman. Som att grimman skulle göra illa henne. Det är väl snarare då man ska kunna ta riktiga tygeltag? Sandra logic...
 
Efter stallet blir det full fart med plugg igen. Jag och Phatcharin ska plugga tillsammans på skolan imorgon, så jag ska göra så mycket jag bara kan innan det så vi kan hjälpa varandra om vi kört fast på någonting. När jag förstått ett ämne brukar jag faktiskt tycka att det är roligt (tro det eller ej!). Att sitta på en tenta och leka sig genom uppgifterna och förstå precis vad man gör kan vara en av de bästa känslorna som finns. Nu blir det hårt jobb så jag kan känna den känslan på onsdag!
...men först stallet och Freja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0