Jobb från marken

Jag var i stallet till sent igår kväll. Var inte så taggad på att rida, så jag valde att ta på Freja repgrimman och jobba från marken istället. Det var ingenting jag ångrade om man säger så. Det är någonting speciellt att få ett halvt ton egen vilja dit man vill enbart med hjälp av energier och kroppsspråk. Att utan att säga ett ord kunna få henne att börja galoppera åt ena hållet för att senare vända och galoppera åt andra hållet är riktig kommunikation. Jag försökte filma litegrann, men att springa, filma OCH ha koll på sitt kroppsspråk samtidigt var svårare än jag trodde, hahaha...  
Jag "parkerade" henne på ett ställe och gick iväg. Efter ett tag vände hon sig och tittade på mig som om hon tänkte: "Vaddå, ska jag stå här hela kvällen eller?!"
Lyckades ta en skum bild på hennes repgrimma när jag skulle ta mobilen i andra handen...
"Heeeeej... Har du godis till miiiiig?"
Hon har faktiskt blivit himla fin i kroppen nu på slutet! Nog för att hon inte skulle må dåligt av att gå ner något kilo till, men hon är inte fet på samma sätt nu som hon var förut.
Trött i huvudet efter lite hjärngympa :))
Sötaste Frejsan! Jag satte igång henne i galopp bortåt, och när jag sedan satte mig på huk tvärvände hon och sprang fram till mig med spetsade öron♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0