DressyrFrejsan

Jag vet att jag borde sluta tjata. Jag vet att det är tusentals andra ryttare som ridit runt i bara grimma (och många i bara halsring) före mig. Men det spelar ingen roll. Jag red mycket bättre idag än sist. Mycket bättre än jag brukar göra i vanliga fall också tror jag. 
 
Freja lyssnade så himla bra och gick dessutom i en fin form i traven. Hon orkar inte riktigt bära sig i galoppen än och dör av lite när jag tar i tygeln. Därför jobbade vi med fattningar istället. Övergångar mellan skritt och galopp och en liten början till enkla byten. Ridplanen är lite för liten för att hon ska hinna räta ut sig riktigt innan avsaktningen, så det blir några fler skrittsteg mellan galopperna än det ska vara. Då hinner jag räta ut henne och be om lite böjning åt andra hållet innan den nya fattningen. Dessutom lekte vi oss genom öppnorna i båda varven. Idag är jag nöjd!
En lagom taggad Freja visar upp dagens outfit innan ridpasset, hahaha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0