Negativa grader men positivt humör

Jag fick göra om min plan när jag kom fram till stallet. Grindarna till ridtältet var stängda och våran ridväg förbi dem var översnöade. Man kan komma runt från andra hållet också, men det var jag för lat för :) Vi får ta det på söndag istället! 
 
Det har blivit riktigt kallt här nere också. Termometern visade -20 grader vid stallet. Det märktes på populationen. Det var bara jag och katterna där. Men det har jag ingenting emot, dels får man stå i sin egna lilla värld en stund och dels går allt mycket snabbare. Efter mockningen bestämde jag mig för att ta en tur ändå. Det blev barbacka efter vägen som går längs med golfbanan. Trots minusgraderna blev det en jättemysig tur! När vi dundrade fram i galopp i snön gjorde det ingenting att mina ögonfransar frusit ihop så jag inte såg någonting :) Det var kanske tur att grindarna till ridtältet var stängda, för det här var precis vad jag behövde!
Gick ut för att hämta en brun häst, kom in med en skimmel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0