Life is a highway

Idag är jag frisk som en nötkärna (snabba vändningar här, fattar inte vad det är för fel?)! Har varit på den sista kemiföreläsningen på skolan nu på förmiddagen, och resten av dagen kommer att spenderas i stallet.
 
Den här kemikursen har verkligen varit som en berg- och dalbana sen den drog igång nu för någon vecka sedan. Jag har alltid hatat kemi, matte är det enda som är värre. Och möjligtvis blodpudding. Men när jag började om med att läsa det här nu var det helt plötsligt roligt? Jag insåg att det faktiskt var ganska intressant hela grejen med hur näringsämnen bryts ned och hur kolhydrat-, fett- och proteinmolekyler är uppbyggda. Sedan fick vi en föreläsare som forskar inom området, och inte har en aning om vad hon pratar om. Hon tycker det är tråkigt att undervisa, säger fel hela tiden och önskar nog att hon var någon annanstans. Så helt plötsligt blev kemin segare än sirap igen. Trevligt att de kan skaffa fram inspirerande föreläsare...
 
MEN nu är det som sagt slut på föreläsningar. Nu är det tentaplugg som gäller i 1,5 vecka. Sedan ska jag kötta den där tentan. För jag kan ju det här. Jag ska kunna det om 1,5 vecka om inte annat. För det är ju ganska roligt :)
Nu: full fart mot stallet! 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0