Dagens labb i bilder

Äntligen är den här veckans lab i ellära klar... Hade ont i magen över den hela dagen igår och kunde knappt somna inatt heller. Man vet ju aldrig vad en ny lärare har för krav, och speciellt inte när han skrev att vi skulle bli utslängda från labbsalen om vi inte var helt klara med förberedelseuppgifterna. Han tittade inte ens så vi gjort dem och var inte speciellt hård mot oss alls så det gick ganska bra.
Tydligen var det här rätt, för han såg nöjd ut... Jag trodde aldrig att jag skulle känna mig dummare än jag gjorde i digitaltekniken, men det här är banne mig hundra gånger värre!
Våran koppling från generatorn, via spolen och resistorn på labbplattan och vidare till oscilloskopet som mätte spänningen. 
En himla massa maskiner som tydligen behövdes.
Smart labbkompis :)
Nöjda tjejer som på något vänster lyckades ta sig igenom labben med godkänt resultat! Fråga oss inte hur det gick till, vi vet inte själva...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0