Because it's worth it

Idag var jag uppe före tuppen för att morgonfodra och släppa ut hästarna. Det är verkligen ett helt projekt med allt som ska göras! Först ska alla 12 hästar ha frukost inne, och medan de äter upp släpar man ut de totalt ca 100kg hö till hagen som man sedan fyller slow feeding-näten med. Sedan ska de ut i hagen innan man börjar släpa med sig vatten ut. Lyckan när jag insåg att jag bara behövde bära ut 50 liter var total!
 
Totalt spenderade jag 7 timmar i stallet idag, och dagen har gått i ett. Trots det känns det värt det när man sitter upp och rider iväg. Vi hästmänniskor är allt bra konstiga :)
 
Nu har jag laddat upp med ansiktsmask och te inför några timmars plugg. Det känns lyxigt fram tills teet börjat kallna och ansiktsmasken kliar. Men fram till dess ska jag må gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0