Kadriljen

Kadriljen var godkänd! Inte så mycket mer än godkänd, men ja, godkänd. Det var bara jag och Åsa som lärt oss programmet, så de som red bakom hängde med och gjorde så gott de kunde. Kul var det iaf, det är inte så ofta man tar sig tid att planera in saker med de andra i stallet...
 
Innan kadriljen hade de andra en hästbandy-match. Tanken med det är att hästarna ska bli följsamma och reagera snabbt när man börjar springa, vända och stanna. Bra träning för både häst och människa! Jag valde dock att avstå matchen då Freja inte är den som springer frivilligt... Jag hade ingen större lust att släpa runt på henne på bandyplanen. Freja var lika glad för det. Ser ni henne?
Så himla nöjd. "Spring ni, era dumma jävlar. Jag har 5 (F E M) foderlådor fulla med hö för mig själv." Hon tittade inte ens efter de andra hästarna trots att hon var ensam i hagen. Har man bara mat är livet fulländat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0