Årets sista föreläsning!

Good afternoon!
Här sitter jag med en mycket mogen kopp kaffe. Vafasen, är det jul så är det. Då spelar det ingen roll om motivet är tomtar, julklappar eller... pingviner med mössa och skridskor... Jag känner redan nu att jag inte kommer att överleva den här veckan utan kaffe. Somnade nästan på bussen hem från skolan. Och då var klockan 14.30. Pigg tjej. Är det förresten bara jag som blivit skadad av hästarna och ridningen? Jag håller allt med tygelgrepp, dvs. med lillfingret "utanför". Det spelar ingen roll om jag håller i en penna eller bär en påse efter att ha handlat. Dessutom är det ett mycket större avstånd mellan lillfingret och ringfingret än mellan alla andra fingrar. Ska det vara så?
 
Idag hade vi årets sista föreläsning, och på fredag eftermiddag skriver vi tentan. Det blir ös med tentaplugg fram till dess alltså. Jag tror att de flesta är inställda på omtenta faktiskt... Den här kursen är inte att leka med. I slutet av dagens föreläsning frågade läraren om vi hade några fler frågor. Dilja svarade: "när blir omtentan?". Nä men det här går nog bra... 
Nu ska jag rätta min käre broders svenskauppgift. Tur för honom att han har världens bästa syster... Årets julklapp blir ett A i svenska. God jul, bror!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0