Halleluja, praise the lord

Globen alltså. Jag har alltid tyckt och kommer alltid att tycka att den är frän. Det spelar ingen roll om Friends arena eller Tele2 arena är större, Globen kommer alltid att vara Globen. Tänk vilken känsla att få rida där inför fullsatta läktare... Det får bli mitt och Bertas kommande mål ;)
 
Hursomhelst var konserten inte riktigt som jag trott, haha. Jag hade hört att det skulle vara pop med religiösa inslag (eftersom det var Mahlets kyrka som anordnade den). Vi kom dit, och jag såg att eventet hette "Gospel Night"... Det var om möjligt ännu mindre min grej. Det började med 40-50min musik, och efter det hade de tagit dit en kvinna från Tyskland som höll i en lååång predikan. Tydligen var hon välkänd, för folk blev som galna och började jubla när arrangörerna berättade att hon skulle komma. Trots att jag personligen tycker att det mesta inom religion är väldigt överdrivet och att en himla massa bara är konstigt (OBS! Jag respekterar de som tycker annorlunda.), så blev jag ändå imponerad av henne. Galet vilken energi den kvinnan hade! Hade hon bara skippat några praise the lord, heal the world, halleluja osv så hade det varit ännu bättre. Det blev lite övermäktigt för en icke troende att sitta och lyssna på en drygt 1,5 timmes predikan måste jag säga, hahaha! Det är bara att hoppas att man inte föll offer för de direktsända kamerorna så hela Sverige såg när vi stod upp och "fick möta herren" under bästa sändningstid. Jösses.
Jag och the brudz innan allt började.
 
Men jag måste ju ändå säga att de lyckats bra med allting. Titta bara hur mycket folk som kom?! Då togs de här bilderna nästan 30min innan allting drog igång.
 
Nu ska jag trampa iväg till skolan och plugga analog med Dilja och Mahlet. Jag känner mig ungefär som honom längst ner till höger på senaste bilden. Lördag och allt. May the lord be with me, halleluja. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0