Tisdag

Kom nyss hem från stallet. Red ett lugnare dressyrpass på Berta bara för att hon skulle få komma ut och röra lite på sig. Hon hade nog träningsvärk från igår, haha... Vi nötte mycket volter för att hon skulle mjukna i sidorna, och när hon började kännas följsam gick vi över till skänkelvikningar och öppna. Efter en lååång uppvärmning i skritt gick vi över till traven. Efter lite jobb blev hon riktigt fin! Som sagt, lite mer muskler och kondition (hos båda tanterna) så blir det kanon :)
När jag var klar i stallet gick jag in och babblade med Maria och Magnus ett tag. Så himla skönt med hästägare man verkligen kommer bra överens med! Allt blir så himla mycket roligare då :)
 
Nu ska jag duscha bort lite hästlukt, och sedan gör jag ett sista ryck med labbrapporten som ska in imorgon. Efter 12 dataskrivna sidor börjar jag äntligen se ljuset i tunneln. Hejjahejja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0