Mera hoppträning!

Idag blev det en sväng till ridhuset igen för ännu en hoppträning. Vi fick sällskap av Emilia och June, som också var hoppsugna. Berta blev lite piggare och tyckte det var skitkul med sällskap! I början hoppade och studsade hon och drog mot varenda hinder... på 40cm... Knäppa häst :)
 
Jag tror att hon hade lite träningsvärk, för vi fick inte till riktigt lika bra språng som förra träningen. Eftersom syftet med de här hoppträningarna främst är att jag ska känna mig för hur hon är att hoppa spelar det ingen större roll att hon inte var på topp. Hon tyckte att det var roligt, och det är huvudsaken! Vi tränade mycket på noggranna vägar för att hon skulle kunna hålla en jämn rytm mot hindren. I början fick jag jobba halvt ihjäl mig för att inte ösa runt i värsta omhoppningssvängarna, men det gick bättre och bättre. Början och slutet av passet var som natt och dag.
 
Banan låg på 80-90cm, och höjden är nog vårt minsta problem. (Känns himla skumt att skriva det dock) Så vi satsar på att göra tävlingsdebuten den 15 juni! 80 och 90 hade vi tänkt att hoppa då. Orkar vi inte hela vägen i 90 är det ju bara att utgå. Jag ser det mest som en träning och en kul grej, vi kan ju lika gärna åka in till ÖOR och hoppa en bana där istället för att bygga en egen hemma.
Berta på tävling med sin första svenska ägare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0