Frejsan

Var ute och red Freja ikväll. Det kändes konstigt nog ovant att ge sig ut barbacka nu när jag bara ridit med sadel i 1,5 vecka... Men det gick bra det också, trots att hon var på tårna då vi mötte flera rådjur och harar.
 
Någonting jag kände idag var att hon gärna hänger sig i handen, dvs. att hon "vilar" huvudet mot bettet och låter mig hålla upp det åt henne. Så har hon säkert gjort länge, men det är först nu jag tänkt på det. Jag har sagt det förut och jag säger det igen - det är nyttigt att rida olika hästar! Förmodligen har jag fått en annan ridkänsla på Berta och kände därför skillnaden nu när jag satt upp på Freja igen. Det blir hårdträning nu framöver så ordnar det till sig. Ridplanen har ju tinat fram helt, så nu ska vi ut och svettas under hårda dressyrpass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0