Dressyrträning

Dressyrträning på ridplanen blev Frejas öde för idag. Jag som tyckte att hon var "hängig" i torsdags blev ganska förvånad idag när hon var mjuk i båda sidorna och självmant sökte sig neråt när jag ställde henne inåt i hörnen. Jag fortsatte iaf att rida på volter och böjda spår över hela ridplanen, lade in övergångar och skänkelvikningar. Hon kändes bättre och bättre ju längre tiden gick, och på slutet bar hon sig själv och jobbade på i form trots att jag satt med halvlånga tyglar. Hon kunde dessutom hålla galoppen flera varv på volten trots att hon bara galopperat på rakt spår hela vintern! Jag vet inte om det är någon liten tomte som dressyrtränat henne under vintern eller vad det är, för så här bra trodde jag aldrig att första träningen efter vintern skulle gå!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack! :D
Kul att det går bra med ridningen för dig med:)

Svar: Tacktack :))
Sandra

2013-04-15 @ 07:03:45
URL: http://rayoosanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0