Carpe Diem

Hello there!
 
Jag har inte glömt bort er, jag har bara haft sjukt mycket att göra. Idag hade vi labb i mikrodatorteknik, och jag hade tänkt vara duktig och komma dit med en påbörjad kod så att labben skulle gå snabbt. Kom dit klockan 8 med glatt humör och gick därifrån 17.30, less som satan. Hur kommer det sig att programmering alltid ska jäklas?
 
Sen slängde jag i mig en portion havregrynsgröt och kastbytte kläder för att åka ut till stallet och Frejsan. Bestämde mig redan i bilen för att inte rida då jag skulle behöva stressa som en tok för att hinna det. Istället tog jag god tid på mig med allt stalljobb. Det var nog det bästa beslutet på hela veckan! Nog för att det var tråkigt att inte hinna med ridningen, men det var helt klart värt det att få ta sig tid och jobba på i sitt eget tempo och i sina egna tankar. På söndag blir det förmodligen långritt istället :)
 
Imorgon har vi inga föreläsningar så jag ska stanna hemma och plugga. Men det blir ingen sovmorgon för det, jag ska upp 6 ändå för att *FåNgA dAgEn*. Vid den tiden på morgonen lär jag inte tycka att det är nåt som är värt att fångas, men jag ska nog lyckas slita upp mig själv ur sängen ändå. Efter lite övertalning. "Förut var jag schizofren, men nu mår vi bättre!", typ...
Nä, hopp i säng om jag ska ha någon chans alls att lyckas "fånga dagen" imorgon. Återkommer med resultat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0