RejsFrejsan

Jag gjorde som planerat, på med sadeln och red bort till flygfältet. Vi började med att trava igång på lägdan brevid det som tidigare måste varit start/landningsbanan. Hon har blivit så himla mjuk och fin så jag sitter mest bara med ett fånigt leende hela tiden, haha!
 
När det började bli tråkigt att rida runt på volter så travade vi längs hela landningsbanan innan vi vände och galopperade tillbaka. Andra gången vi vände och tog galopp kändes det precis som i en film, hon hade bra bjudning och rejsade på med spetsade öron men lyssnade fortfarande och jag kunde sitta heeelt stilla i sadeln och bara följa med i sprången. Det i kombination med en hel lägda med högt gräs framför sig. Det kan bara sammanfattas med ett ord; Lycka!
 
Efter den vändan gick vi upp mot skogen och letade vägar. De få vi hittade ledde till återvändsgränder. Tur att vi ska få följa med ett annat ekipage på torsdag så vi hittar nånstans! Det blev ett ganska hårt pass för både mig och Freja idag. Men det är bra, då kanske bådas magar försvinner snart ;)
Världens sötaste nordistjej♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0