Dagens ridpass

Det ordnade sig ändå med den gamla tentan förresten. Katie (klasskompis) tog kort på sin gamla som hon hämtade ut direkt och mailade över bilderna till mig. Jag fick ju inte veta vad jag skrev fel, men det hjälper mycket att få se vilka frågor som var med så man vet vad de tycker är viktigt och inte. Det är svårt att komma ihåg alla frågor från en 20 sidors tenta i huvudet... ;)
 
Men över till ett lite roligare ämne - FREJA! Red barbacka som planerat, och allt känns så himla roligt kring henne nu. Hon är så otroligt mjuk och fin att rida så allt går lätt och smidigt nu. Vi red öppna, flyttade in och ut på volter i trav (där minsta volten var kanske 3m i diameter, hon jobbade på i form utan protester. Mina skänklar fick dock jobba som bara den, haha!), gjorde övergångar galopp - halt - rygga - galopp, rullade på i avslappnad galopp flera varv runt ridplanen (första ridpasset efter sommaren orkade hon knappt galoppera ett varv eftersom ridplanen är så liten) och gjorde en himla massa övergångar mellan snirkliga voltmönster. Från och med nu måste jag börja skriva upp övningar och ta med mig ut, för efter ett tag står vi mest bara där och funderar på vad man kan hitta på härnäst. Blir ofta så om man inte stöter på några problem under passet.
 
Idag blev min plan B lite hoppning. Hon har verkligen börjat fatta vad det handlar om och tycker det är skitkul! Första gången vi rider mot hindret tvekar hon alltid, men sen rullar det bara på. Synd bara att hon inte är så rädd om sig, man får hoppa på och av mest hela tiden. Men det är bra träning och både hon och jag tycker det är roligt så det får det vara värt! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0