Banankaka

Det var inte en enda som ville ha receptet till min överjävligt bra banankaka. Jag drar slutsatsen att samtliga av mina bloggläsare drabbats av akut tunghäfta. I fingrarna. OCH man får ju inte diskriminera folk för sina handikapp, så här kommer receptet ändå. Egenhändigt snott härifrån.   
 
NYTTIG banankaka (kan tyvärr inte ta åt mig äran den här gången...)
 
  • 2 ägg
  • 1 stor mogen banan
  • ½ dl fiberhavregryn
  • ½ dl mandelmjöl (Det GÅR att använda vanligt mjöl också, men då blir den inte lika nyttig. Den ska vara nyttig. Ni ska ha mandelmjöl.)
  • Nå gött å smaksätta med (Jag hade hallon och kakao. Ni vill vara som mig. Använd hallon och kakao.)
  • Kokosflingor till toppen
Blanda ihop allt utom kokosflingorna till en smet (vänta med ev bär också om ni inte vill ha det jämnt över hela kakan). SEN, när allt är en smet, blandar ni i bären. Häll över i en ugnssäker form. Eller en icke ugnssäker, men på ett villkor. Att ni filmar hela proceduren inklusive städning och skickar filmen till mig. Hehehehe. Ställ in i ugnen på 175 grader i 25min. Sen tar ni ut den. Sen är den klar. Då kan ni äta den. 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0