Andra gången gillt

Pärlan hade tid på sjukhuset idag innan eldprovet. Alltså verkstaden och besiktningen. De bytte den glappa styrleden och sedan rullade vi (mest bilen...) så fint genom besiktningen. Så nu är vi farliga ett år till :)
 
Medan vi ändå var där registrerade vi dragkulan som tydligen inte var registrerad (oooops...). Besiktningsmannen räckte fram ett papper där bilmodell osv. skulle skrivas in och sa: "Fyll i det här så fixar vi registreringen." Jag svarar "Jajjemän!" och börjar läsa igenom vad jag ska fylla i. Tar upp pennan och ska precis börja skriva när han säger: "Alltså... Jag skojar bara, du behöver bara skriva din namnteckning där nere...". Kunden före mig (EN MAN!) skriker: "MEN VARFÖR FICK JAG FYLLA I ALLT DÅ?!?!?!". 
 
Först funderade jag över om det var könsdiskriminering han höll på med (jag menar, nog vet väl jag vad jag kör för bil trots att jag inte har nåt som dinglar mellan benen?), men sen log jag för mig själv, rafsade ner min namnteckning och räckte över papperet. Ju mindre jobb desto bättre. Och inte kunde väl han veta att jag inte är lika dum som jag ser ut... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0