Körlinge Gård

Här har vi lite av stallet:
Den sista biten innan man är framme i stallet. Hagarna går på båda sidor om bilen 50-100m åt sidorna och ända fram till stallet (den röda byggnaden som är närmast). Hagarna är ju avdelade såklart, men man får ändå en idé om hur stort det är på ett ungefär :)
Här går vi från bilen. Det är uteboxar hela vägen både ner mot vägen (syns ganska bra på filmen), och in mot stallplanen. Var ju tvungna att stanna och hälsa på unghästarna som av någon anledning alltid står i boxarna, de är så fina båda två! :)
Den röda byggnaden till höger på stallplanen är ett innestall tror jag, har faktiskt inte varit in där... ;) Men det finns uteboxar på ovansidan av den iaf, så pass har jag sett. Sen är det ju uppbindningsplatser utomhus in mot stallplan i den stalldelen också (hmm, fattade någon den förklaringen..?). Mitt emot (där jag gick in) finns ju 4 boxar, varav i en står Frejas avkomma Indra (som dock var i hagen när jag filmade). Sedan innanför dörren är uppbindningsplatserna jag oftast använder. Är ganska skönt att få stå inne och göra i ordning tycker jag :)
Innanför den sista vita dörren man hinner se är Frejas och Indras sadelkammare, men lampan är så dålig där inne så man ser ju inte speciellt mycket... Men nu vet ni var den ligger om ni någonsin skulle behöva använda den kunskapen... ;)

Ja, som sagt, det är inte hela gården men ni har fått en liten överblick iaf :) Ska klippa ihop två filmer på mig och Freja också bara jag hittar någon passande musik så får ni se lite mer av ridhuset och även uteridbanan. Den är inte så dålig den heller! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0